Page 23 - CLP_ebook

This is a SEO version of CLP_ebook. Click here to view full version

« Previous Page Table of Contents Next Page »

Art for Life: Creative Learning Paths Leonardo da Vinci PARTNERSHIPS 2009 - 2011

http://kcdko.internetdsl.pl

This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.

ckc@komesnet.com.pl http://clp.internetdsl.pl

23

Projekt ma również służyć kształtowaniu kompetencji dziecka do obcowania z kulturą, dokładnie ze sztuką wizualną. Uczestnicy pracowali indywidualnie lub zbiorowo, posługując się różnymi technikami plastycznymi: węgiel, flamaster, sucha pastela, tłusta pastela, farby plakatowe i akwarelowe, collage, techniki mieszane, rzeźba.

Prace dzieci były prezentowane w przestrzeni instytucji w formie profesjonalnej wystawy w galerii ,,Ściana sztuki dziecka’’. Wystawy odbywały się pod patronatem INSEA-POLAND Międzynarodowej Organizacji Wychowania Przez Sztukę.

W ramach zajęć odbył się we Władysławowie plener artystyczny „Sztuka polska i my”, zorganizowany we współpracy z instytucjami sztuki na Pomorzu.

Całość projektu była przeznaczona dla dzieci w wieku 5-16 lat i objęła swym zasięgiem około 500 dzieci z całego Śląska.

Rezultaty:

Najważniejszym efektem był wszechstronny rozwój osobowości wychowanków inspirowanych kontaktem ze sztuką. Prowadzący wykorzystali przestrzenie galeryjne jako inspirację dla rozwoju całościowego dziecka. Kontakt ze sztuką stanowił podstawę do działań ekspresyjnych, twórczych podjętych na bazie obserwacji. Taki bezpośredni ogląd dzieła sztuki przez dzieci był inspiracją do badania określonego problemu sztuki i podejmowania pracy twórczej.

Efektem nadrzędnym było więc zorganizowanie sytuacji sprzyjających doświadczaniu wartości oraz odwołanie się do kontaktów ze sztuką „najwyższej próby” (arcydzieł, najwybitniejszych twórców w Polsce i Europie). Dzieci poznały różne możliwości wypowiedzi artystycznej i naturalnie oswoiły się z dziełami sztuki (poprzez odbiór i tworzenie). Takie zamierzone kontaktowanie dziecko – sztuka i kontrreakcja sztuka – dziecko zmierza do ujawnienia aktywności twórczej. W trakcie własnej pracy plastycznej uczestnicy poznali badany problem sztuk wizualnych. Jednocześnie sami odkrywali problemy dotyczące tworzenia. Nowatorskim przedsięwzięciem autorki była „Księga pracy twórczej”. Doboru prac plastycznych do tej pozycji dokonały dzieci na bazie dzieł sztuki współczesnej. Książka ta jest zestawem zadań mających rozwijać myślenie twórcze. Zawiera ona płytę z reprodukcjami dzieł sztuki współczesnej. Jej wydanie umożliwia indywidualną pracę każdego dziecka.

http://www.gck.org.pl

Page 23 - CLP_ebook

This is a SEO version of CLP_ebook. Click here to view full version

« Previous Page Table of Contents Next Page »