This is a SEO version of CLP_ebook. Click here to view full version
« Previous Page Table of Contents Next Page »Art for Life: Creative Learning Paths Leonardo da Vinci PARTNERSHIPS 2009 - 2011
http://kcdko.internetdsl.pl
This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.
ckc@komesnet.com.pl http://clp.internetdsl.pl
24
Odyseja Umysłu 2009-2010
Organizator:
Fundacja Odyssey of the Mind Polska pod patronatem Ministra Edukacji Narodowej
Cel:
Odyseja Umysłu to międzynarodowy konkurs edukacyjny, w którym rokrocznie bierze udział kilkaset tysięcy uczniów i studentów z całego świata.
Dr C. Samuel Micklus, profesor Rowan University w USA, wymyślił program tego konkursu w 1978 roku. Patronat nad polską edycją sprawuje od 2003 roku Minister Edukacji Narodowej.
Celem jest rozwój zdolności twórczych, jakie posiada każdy młody człowiek.
Dzieci i młodzież uczą się kreatywnego i krytycznego myślenia, angażują się w proces twórczego rozwiązywania problemów rozbieżnych (czyli takich, które rozwiązać można na wiele sposobów).
Odyseusze pracują w drużynach, bo grupa to większa siła twórcza niż jednostka. Członkowie zespołu razem analizują sedno zadania i szukają różnych strategii poradzenia sobie z nim. Następnie wspólnie decydują, jak połączyć w jedno skuteczne i oryginalne rozwiązanie to, co w ich pomysłach najlepsze.
Uczestnicy rozwijają wiele kluczowych kompetencji intelektualnych i społecznych jednocześnie - m.in. umiejętność aktywnego uczenia się, improwizacji i pracy w warunkach niedoboru środków i czasu, efektywnego komunikowania się oraz autoprezentacji. Stają się bardziej otwarci, odważni i pełni inicjatywy.
Działania:
Drużyny Odyseuszy liczą od 5 do 7 osób i reprezentują szkoły bądź inne placówki edukacyjne. Nad pracą każdego zespołu czuwa trener, który integruje uczestników i koordynuje ich wysiłki, ale nie narzuca dzieciom swoich pomysłów.
Jesienią publikowanych jest 5 Problemów Długoterminowych. Drużyna wybiera jeden z nich, a później przez kilka miesięcy sama projektuje i przygotowuje jego rozwiązanie, które wiosną prezentuje na konkursie w formie 8-minutowej inscenizacji. Zespół musi się także zmierzyć z Problemem Spontanicznym, którego treści nie zna do ostatniej chwili, a rozwiązanie tworzy w zaledwie kilka minut.
This is a SEO version of CLP_ebook. Click here to view full version
« Previous Page Table of Contents Next Page »