This is a SEO version of CLP_ebook. Click here to view full version
« Previous Page Table of Contents Next Page »Art for Life: Creative Learning Paths Leonardo da Vinci PARTNERSHIPS 2009 - 2011
http://kcdko.internetdsl.pl
This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.
ckc@komesnet.com.pl http://clp.internetdsl.pl
8
CZY JESTEM KREATYWNY ?
Według wielu autorytetów cechami osoby twórczej są:
- otwartość - zdolność asymilowania nowych informacji także wobec treści dwuznacznych;
- niezależność - niekonformistyczna postawa, nieuleganie wpływom; - wytrwałość - długotrwała praca;
- perseweracja - skłonność do wielokrotnego podejmowania tego samego tematu.
Możemy też wyróżnić 4 podstawowe kategorie ludzi kreatywnych:
1. Wynalazcy.
Kreatywność w tym aspekcie to umiejętność wynalezienia czegoś, czego jeszcze nie ma. Najczęściej wiąże się z aspektami użyteczności lub funkcjonalności. Wynalazcy to ludzie którzy potrafią znaleźć zupełnie nowe rozwiązania – koło czy projektor to przykład tego, co osiągnąć może wynalazca.
2. Poszerzacze granic.
W tym aspekcie, kreatywność sprowadza się do znalezienia rozszerzenia funkcjonalności istniejących przedmiotów lub koncepcji. Osoby które potrafią być kreatywne w zakresie poszerzania granic przedmiotów potrafią połączyć dwa, pozornie nie związane ze sobą przedmioty w jedną całość lub znaleźć nowy, bardziej funkcjonalny dodatek do czegoś co już od lat istnieje. Przykładem może tu być komórka z aparatem cyfrowym lub nowa aplikacja internetowa. Tak popularna nasza-klasa.pl jest właśnie poszerzeniem granic jakie mają serwisy społecznościowe.
3. Organizatorzy.
Ludzie których kreatywność opiera się na organizacyjnym aspekcie kreatywności potrafią znaleźć nowe rozwiązania i usprawnienia w ramach istniejących sytuacji czy funkcjonalności. Będą kreować nowe trendy, wprowadzać innowacyjne systemy, wyznaczać nowe nurty. To za ich działaniem pojawi się nowy kierunek w malarstwie, czy wprowadzone zostanie nowe narzędzie marketingowe. Oni odpowiadać będą za takie elementy życia jak buzz marketing czy moda na fiolet w odzieży w sezonie letnim.
This is a SEO version of CLP_ebook. Click here to view full version
« Previous Page Table of Contents Next Page »