This is a SEO version of CLP_ebook. Click here to view full version
« Previous Page Table of Contents Next Page »Art for Life: Creative Learning Paths Leonardo da Vinci PARTNERSHIPS 2009 - 2011
http://kcdko.internetdsl.pl
This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.
ckc@komesnet.com.pl http://clp.internetdsl.pl
16
czynność składania papieru. Oprócz elementu zabawy uczy ono logicznego myślenia, koncentracji, dokładności, precyzji manualnej, rozwija wyobraźnię przestrzenną, twórczą inwencję i wpływa na kształtowanie osobowości.
- Gry logiczne, strategiczne, sprawnościowe – warsztaty
Gry te rozwijają logiczne myślenie, koncentrację uwagi, wyobraźnię przestrzenną uczą spostrzegawczości, ćwiczą refleks i umiejętność. Gry, łamigłówki czy sudoku rozwijają także inteligencję matematyczną. Ponadto jest to świetna zabawa dla dzieci i dorosłych.
- Mikro i makrokosmos teatru – warsztaty teatralne i konsultacje
Autorski warsztat dla nauczycieli, wychowawców i młodzieży mający przygotowywać do pracy nad stworzeniem spektaklu teatralnego poprzez: naukę wyrażania emocji, wyrazistość wymowy, wprawki dykcyjne, emisję głosu, interpretację konkretnego tekstu, pracę na zmysłach, ćwiczenie pamięci emocjonalnej, przestrzenne układy rytmiczne, pracę z podziałem na role, budowanie dialogów lub monologów, próbę stworzenia spektaklu ludycznego.
- Ozdoby świąteczne – zajęcia plastyczne
Zajęcia manualne polegające na nabywaniu umiejętności zaplanowania oraz wykonywania ozdób świątecznych z bibuły, kolorowego papieru. Bombki, gwiazdy, gwiazdeczki, sople i bombeczki, dekorujące drzwi, pomieszczenia i choineczki.
- Turniej szachowy – zajęcia szachowe
Działania klubu szachowego „Hetman” – zajęcia rozwijające koncentrację, logiczne myślenie, spostrzegawczość. Propagowanie szachów jako dyscypliny sportu.
- „Sztukmistrze” – warsztaty cyrkowe: żonglerka, monocykl
„Cyrk jest szczególnym rodzajem zabawy możliwościami, zabawy wyzwaniami skierowanymi do aktywnego podmiotu, zabawy na granicy sztuki i wykonalności dla pojedynczej osoby”. (Schnapp/Zacharias 2000). Postrzeganie siebie i własnego ciała, zdobywanie doświadczeń, umiejętności, rozumienie relacji, doznawanie ruchu i rozwoju, poruszanie się jako dialog człowieka ze światem, to wprowadzenie do pedagogiki fascynacji. Żonglowanie piłeczkami i maczugami wraz z objaśnianiem i ćwiczeniem kolejnych kroków do opanowania podstawowych umiejętności podzielności uwagi przez uczestników. Próby jazdy monocyklem.
This is a SEO version of CLP_ebook. Click here to view full version
« Previous Page Table of Contents Next Page »